Twitter Güncellemeleri Buraya

Sayfalar

24 Temmuz 2013 Çarşamba

Arkadaş nedir, ne değildir, bunu bugün ilk defa sonunda anlayabildim!

Bugün kız lisesinde almış olduğum fransızca dersinin hocasının evinde (cümleye bak) bir yemeğe gitmemiz gerekiyormuş. Ben tabii ki asosyal davranaraktan, ilk başlarda gitmek bile istemedim. Sonra gitmezsem ayıp olur diyip bir de yanıma iki hazır patates salatası (almanlar buna bayılıyor dostum!) ve bir konserve dolusu türk sosisi (annem bu konuda çok ısrar etti) aldım ki, böylece elim boş gitmeyecektim. Zaten bir şey yemeyi düşünmüyordum ama yanımda nezaketen bir şey götüreyim istedim. Neyse işte, biz oraya vardığımızda arabada annemle ve babamla bekleyerek diğerlerinin gelmesini bekledim. Tam bir stalker gibiydim. Diğerleri geldiği zaman ben de arabadan indim ve oraya yeni varmış gibi ''Selam gızlar, naber?'' diye daldım aralarına. Kapıyı çalması için aramızdan biri seçildi. Kapıyı çalarken ''beni zorladılar diyeceğim'' dedi.

Hoca bizi evine davet etti ve bize bahçeye kadar eşlik etti. Küçük çocuğunu gördüm ve tatlı olduğunu düşündüm. Genellikle, hatta neredeyse her zaman küçük çocuklardan nefret ederim. Herkes ''ayy ne dadluuğ'' derken ben ''siktirin ordan, geri zekalılar'' diyorum. Biz sandalyelelere oturduk, hocamız ise mangalda tavukları felan kızartmaya başladı. Sonra sınıfın tek iki (türk) erkeği olarak beni ve yanımdaki arkadaşı mangal yapmaya davet etti. Biz de artistlik yapıp, maço gibi davranıp mangala getirdiğimiz sucukları ve sosisleri attık ve tam birer türk gibi kalitemizi gösterdik. Gurur duyuyorum! 



Casss, işte bu sucuğun pişme sesiydi. Herkes bu sucuk denilen şey de ne? Bunu denemeliyiz, bunu kesinlikle denemeliyiz felan diyordu. Bazıları ''ben bunu yememem .s'' yaptı bir kezban gibi ama zaten istese de ben vermezdim. Bir yeri şişse de hani. Yine de sucuklar olduğunda bir garson gibi tabağı elime alıp ''sucuklar oldu! Sucuklar oldu! Kim sucuk ister?'' diye bağırdım. Herkes ''ben! ben!'' diye bağırdı. Daha önce yemek istemeyenler bile. Koku etkilemiş olmalı, hm? Bebek? Sucukları yedikleri an, ağızlarına aldıkları an, ''OH MY GOD'' oldular. ''Bu mükemmel bir şey'' dediler. Işte o anda bu almanların ne kadar gariban olduğunu anladım ama neyse. 

Ben mangala birkaç sucuk daha atıp yaparken diğerleri yemeklerini bitirmiş, masa başında tatlı yerken sohbet ediyorlardı. Ben de son sucukları tabağa atıp masaya oturdum ve sohbet ortamına katıldım. Herkes beni çok özlemişti. Uzun zamandır fransızca dersine hastalıktan dolayı ve daha sonra da Berlin gezisinden dolayı katılamamıştım, o yüzdendi herhalde ama beni tek ilgilendiren beni bu kadar özlemiş olmalarıydı. Daha önce hiçbir arkadaşım beni bu kadar özlememişti. Açıkcası çok sevindim ve duygulandım!

Sohbet bittiğinde, tatlılar yenildiğinde, hocamın mutfağına tüm tabakları ve çanakları taşımasında yardım ettim ve herkes evine giderken ben de bizimkilerin beni almasını bekledim. O sırada hocaya okula gelmeyeceğim dedim ve Berlin'de olan kavgayı anlattım. ''İşte bu yüzden'' diye bitirdim cümlemin sonunu. O da bana hak verdi her şeyde ve konuşmanın tam sonunda da babam arayıp ''dışardayız, gel'' dedi. Hocam benden önce resmen kapıya koştu. Babamla tanışmak istediği belli oluyordu. 

Bilmiyorum, bunun sebebi acaba benim ne kadar iyi yetiştirilmiş biri olmam mı, yoksa değil mi... Hocaya çok teşekkür edip ondan vedalaşarak evin yolunu tuttuk. Sonuç olarak bir şeyi anladım: Bu dünya'da beni seven, bana değer veren insanlar da varmış ve inşallah bu insanları asla kaybetmem. Birilerinin size değer vermesi, sizden hoşlanması veya sizi özlemesi çok hoş bir duygu. Allah herkese bu duyguları nasip eder inşallah. Amin. 

4 yorum:

  1. Yaş sucuk yedireceen onlara peheey ağızları sulanır.O değilde sucuk istedim sabah sabah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaş sucuk mu? Hiç denemedim valla ama sucuğun her hâli çok lezzetli. Beğenmeyene yuh olsun yani :3 Yaş sucuk ne? Ben ona takıldım :D

      Sil
  2. O kadar yazmışsın sucuk da sucuk diye hani.. Göz hakkı var bende istiyorum :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen marketten sucuk alıyorsun (eşek eti, at eti, öküz eti olmayanlardan hani) ve iki yumurta kırıp kendine bir sucuklu yumurta yapıyorsun. Yanına da taze ekmeğini koyup bandıra bandıra yiyorsun. Tamam mı? Benim için de ye lütfen :)

      Sil

Küfür etmeyin de ne yazarsanız yazın amk. Ironiye bak...